C++ Giriş

 

1978 yılında Bell Laboratuvarlarında Bjarne Stroustroup tarafından geliştirilmeye başlayan C++ dili C dilline nesne eklenmesi sonucu oluşturulmuştur. Başlangıçta "C with Classes" olarak adlandırılan dil, 1980'li yılların başında C++ olarak isimlendirilmiştir. C++, C diline çeki düzen veren çeşitli özellikler barındırmaktadır. Ama bunlardan en önemlisi nesneye dayalı programlama özelliğine sahip olmasıdır.



NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA NEDİR :

Nesneye Yönelik Programlamada, programlama ortamındaki her şey bir nesne olarak kabul edilmektedir, nesnelerin özellikleri değiştirilerek onlara yeni biçimler verilmektedir. Ayrıca her nesnenin duyarlı olduğu olaylar mevcuttur. Her nesne üzerinde uygulanabilecek farklı metotlar oluşturulmuştur.

  Yapısal Programlamada ağırlık programlama komutlarında iken, Nesneye Yönelik Programlamada yazılımcının ortamdaki nesneler, özellikleri, hassas oldukları olaylar ve nesnelere uygulanabilecek metotlar hakkında da detaylı bilgi sahibi olması gerekir.

 

SINIF:

Çözülmesi gereken problemin içeriğine göre yeni bir veri tipi ve bu veri tepi ile yapılacak işlemleri tanımlamamıza olanak sağlar. oluşturulan her nesnenin durum özellikleri veri üyesi, davranış özellikleri ise üye fonksiyonlarla tanımlanır. Böylece veri tipinin özellikleri ve işlevleri tek bir birimde kapsanmış veya sarmalanmış olur.



NESNE:

Nesneler sınıflar tarafından üretilirler ve bellekte yer belirtirler. Aynı sınıf içerisinde üretilen nesnelerin özellikleri benzer olduğu gibi farklılıklarda gösterebilir. Sınıflarda olduğu gibi nesneler için de daha ayrıntılı bilgi nesneye yönelik programlamaya giriş yaparken verilecektir. 





**İlk Program : Bir Satır Metni Yazmak


Ekran Çıktısı:



Yazdığımız kodu inceleyelim : 

  • // ile başlayan satırlar yorum satırıdır. Programınızı dökümante etmek ve diğer insanların kodunuzu anlaması için yorum satırları eklersiniz. Program çalışırken bilgisayar yorum satırları ile ilgili işlem yapmaz.
  •  #include<iostream>  C++ ön işlemcisine mesaj olan bir ön işlem komuttur. # ile başlayan satırlar program derlenme'den önce ön işlemci tarafından işleme alınır. Bu satır, girdi/çıktı başlık dosyası olan <iostream> içeriğinin programa dahil edilmesini ön işlemciye bildirir. 
  • std::cout<<"Welcome to C++!";  ise çift tırnak içerisindeki karakterlerin yazılması işleminin gerçekleştirilmesini bilgisayara bildirir. Çift tırnak içerisindeki karakterler ve tırnak işaretleri karakter dizini ya da  katar olarak adlandırılır. 
  • Kısaca cout : cout<<"Ekrana yazılması istenen bilgi";

Programın karmaşıklığını gidermek için ;




Ekran çıktısı:




İlk uygulamada yapılan çıktı ile aynı çıktıyı verir.


SOYUTLAMA:

Soyutlama bir sınıfa detayların tanımlanmadan yapması gereken işlemleri tanımlamaya denir. Programın karışıklığını azaltmaya yardımcı olur.

NEDEN NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA ?

Nesneye yönelik programlamanın bize birçok avantajı vardır. En önemli avantajı ise programın karmaşıklığını azaltarak programcının işini kolaylaştırmasıdır.Oluşturulan sınıflarla bir kodun defalarca kez yazılmasına gerek kalmadığı için zamandan da tasarruf etmeyi sağlar. Kapsülleme sayesinde değişkenleri erişime kapatıp güvenliği de sağlayarak daha sonradan çıkacak hataları önler. Ayrıca fonksiyon ve operatör yüklemesi de mümkün.



KAYNAKÇA: