Csharp da OpenGL ile Line Çizme

 Bu yazımızda C# form uygulamasında OpenGL kullanarak Line çizimine bakacağız:

OpenControl ve bir button kullanacağız, butona basıldığında çizme işlemini yapacak.

 private void button1_Click(object sender, EventArgs e)

        {

            // rotationTimer.Start();

            Draw();

        }

 private void Draw()

        {

            // OpenGL nesnesi tanımlanır

            OpenGL gl = openGLControl1.OpenGL;


            // Ekran temizlenir

            gl.Clear(OpenGL.GL_COLOR_BUFFER_BIT | OpenGL.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);


            // Matris işlemleri başlatılır

            gl.PushMatrix();

            gl.LoadIdentity();


            // Geometriyi ekrana yerleştirme

            gl.Translate(0.0f, 0.0f, -6.0f); // Ekrana yerleştirir

            gl.Rotate(0, 0.0f, 0.0f, 1.0f); // Z ekseni etrafında döndür

            gl.Scale(1.0, 1.0, 1.0); // Ölçeklemede bir değişiklik yapılmadı

            DrawLine(gl);

            // Çizimleri ekrana gönderelim

            gl.Flush();


            // Render işlemini manuel tetikleyelim

            openGLControl1.DoRender();

        }

 private void DrawLine(OpenGL gl)

        {

            gl.Begin(OpenGL.GL_LINES);

            gl.Color(1.0f,0.0f,0.0f); // Kırmızı

            gl.Vertex(-1.0f, 0.0f, 0.0f); // ilk nokta

            gl.Vertex(1.0f, 0.0f, 0.0f); // ikinci nokta

            gl.End();

        }