Bu yazımızda C# form uygulamasında OpenGL kullanarak Line çizimine bakacağız:
OpenControl ve bir button kullanacağız, butona basıldığında çizme işlemini yapacak.
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
// rotationTimer.Start();
Draw();
}
private void Draw()
{
// OpenGL nesnesi tanımlanır
OpenGL gl = openGLControl1.OpenGL;
// Ekran temizlenir
gl.Clear(OpenGL.GL_COLOR_BUFFER_BIT | OpenGL.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
// Matris işlemleri başlatılır
gl.PushMatrix();
gl.LoadIdentity();
// Geometriyi ekrana yerleştirme
gl.Translate(0.0f, 0.0f, -6.0f); // Ekrana yerleştirir
gl.Rotate(0, 0.0f, 0.0f, 1.0f); // Z ekseni etrafında döndür
gl.Scale(1.0, 1.0, 1.0); // Ölçeklemede bir değişiklik yapılmadı
DrawLine(gl);
// Çizimleri ekrana gönderelim
gl.Flush();
// Render işlemini manuel tetikleyelim
openGLControl1.DoRender();
}
private void DrawLine(OpenGL gl)
{
gl.Begin(OpenGL.GL_LINES);
gl.Color(1.0f,0.0f,0.0f); // Kırmızı
gl.Vertex(-1.0f, 0.0f, 0.0f); // ilk nokta
gl.Vertex(1.0f, 0.0f, 0.0f); // ikinci nokta
gl.End();
}